2013. március 17., vasárnap

Török emlékművek Budapesten-Feketén,Fehéren (2012.02.21)

Az egész ötlet a sorozathoz-bármilyen furán is hangzik- az "On The Spot"című tv műsorból jött nekem(ami egyébként egy nagyon jó műsorszám),a legutóbbi adásban arról volt szó,hogy hogyan tudnak egy világvárosban(nevezetesen New Yorkban) együtt élni különböző vallású emberek.
Nos ez alapján kezdtem el azon gondolkozni,hogy ezt miként lehetne átültetni egy-két képsorozat erejéig Budapestre .Így lett ezen képsorozatom első állomása a Török-emlékművek(vagy ha úgy jobban tetszik a muzulmán-emlékművek).
A tervezésnél direkt ilyen emlékműveket kerestem,és szerencsére találtam is ilyeneket,bár meg kell mondjam ez sem volt annyira egyszerű,mint ahogyan az első olvasatra kitűnik.
Tehát a következő emlékművek lettek lencsevégre kapva:-Gül baba türbéje
                                                                                   -Király fürdő
                                                                                   -Rudas fürdő
                                                                                   -Rác fürdő

Kérlek attól tekints el nekem,hogy az emlékművek adatait,évszámait felsoroljam,hisz arra ott a google...
Ehelyett inkább elmesélem,leírom milyen érdekességekkel találkoztam a fotózásom során!
Egyébként-egy kis kitérő-hagy említsem meg csak így septibe,hogy a képsorozat technikai okoból lettek fekete-fehérek.[hogy jó-e igy? azt döntse el ki-ki saját ízlése szerint,a technikai okokat konkrétan meg nem óhajtom fel fedni:egyrészt nem technikai blog-amiből van egy tucat szerencsére-,másrészt ennyi titkom hagy maradjon meg!:) ]
Szóval-vissztérve az eredeti témára-nem volt egyszerű megvalósítani,mert eleve nem frekventált turisztikai helyek ezek...illetve hogy pontosítsak nem emiatt azok!
A legnehezebb megközelíthető a türbe,de ha ott vagy akkor igencsak érdekes látnivaló ez-a Gül baba utca igen meredek út,nem kicsi szintemelkedővel,de az is elképzelhető,hogy én nem vagyok kondiba :) -a városvezetésnek jár egy piros pont,mert a türbét nagyon rendbe tartják és még őrzik is.[a belépés ingyenes,az őrök meg sok vízet nem zavarnak amíg ott voltam egy rossz szót nem szóltak,de még csak nem is bámultak].
A rózsa atyjának kápolnájának elhagyása után tovább menve a következő ilyen jellegű látnivaló a Király fürdő.Nos ennél a helynél még az eredeti állapot látható,amely nagyon jól jött a sorozat szempontjából.Különben ilyen a Rudas fürdő is-bár gondolom ezt többen ismeritek-,ahol még tábla is el van helyezve,és itt még van egy vendéglátóipari egység is.[mondjuk ez nem volt most aktív üzemmódban,sejtem nyáron tart nyitva].

A legutolsó helyszín a Rác fürdő volt,amely fel van újítva,és nem következtethető ki,hogy ez Török-emlékmű,de higgyétek el nekem kedves olvasóim,hogy itt már a Török időkben is fürdő volt.

Nos hát így a végére is értem a látnivalóknak,és két benyomásom keletkezett:1.nem értem,hogy miért nincs több ilyen látnivaló,hisz majd 600 évig itt voltak a törökök,2.nagyon érdekes,ám de nagyon fárasztó fotózásom volt,amelyet nagyon élveztem.

https://picasaweb.google.com/114325290499968336775/TorokEmlekmuvekBudapestenBudaBW

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése