2013. március 18., hétfő

A szerb-horvát határon történt...(2012.03.17)

A következő eset,amely elkerülhető lett volna,ha ismerném a cirill írsmódot,illetve ha hallgattam volna a rutinomra.
Az történt ugyanis,hogy a legutóbbi Szerb fotótúránk alatt úgy döntöttünk:átruccanunk Hortvátországba is,csupán a kíváncsiság kedvéért,így kipróbálván azt,hogy így is átlehet-e menni határon személyivel.
Nos,azt mondhatom,hogy igen átlehet méghozzá minden nehézség nélkül.A gond nem is itt kezdődött,hanem még ott,amikor Szerbiában fotózás közben elvettem egy újságot,amit ingyen osztogattak-gondoltam nagyon jó lesz szuvernírnak.Nagyot tévedtem ez ügyben!

A határon a horvát határellenőr a szokásos rutin ellenőrzés során megtalálta{amit nem rejtegettem,miért tettem volna?} eme "remek" kiadványt,és hatalmas ó-ó közepette ránk szállt,mint az a bizonyos légy a ló emésztési végtermékére.
Volt mindenféle:lézeres ellenőrzés,kutyás és minden ami szem-szájnak ingere.
A legvicesebb ekkor az volt,hogy halvány lilaködös fogalmam nem volt,hogy vajon mit követhet el szegény kultúrafotós,hogy ennyire komolyan vegye magát egy határrendész.
Természetesen azért csak tovább engedtek minket,hisz semmi olyat nem találtak ami miatt elvittek volna,hozzáteszem azért biztos ami biztos a készült képeket is megmutotagattam a gépen.
{köszi digitális technika!}

A későbbiek folyamán tudtam csak meg,már itthon,hogy mi volt ez a hajcihő.Hát csak,annyi,hogy sikerült egy olyan újságot elhozni,amely a szélsőség kiadványa,és címlapján egy olyan manusz volt,aki nem a horvát szeretetéről ismeretes.(nem nevezem meg,annyit segítek:S-el kezdődik Eseljre végződik...)
Mondjuk azt nem értem,hogy minek néztek minket? szerb-szélsőségesnek? az vicces,mert se szerbül nem tudok,se nem érdekel az ilyesmi.
{ok,hogy azt nem tudják,de ha megmutattam a képeket,és semmit nem találtak,akkor mit akartak még?}

A történetből megtanultam,azt az alapvető dolgot,hogy soha többet nem viszek el olyan dolgot,amelyről pici fogalmam sincs,hogy mi van ráírva,illetve hogy mit jelent.

{Persze ettől még fogok Szerbiába,vagy Horvátországba fotózni ha alkalmam lesz rá,csupán elmeséltem,hogy nehogy más is igy járjon.)

http://picasaweb.google.com/erkiadams/ApatinSRB
http://picasaweb.google.com/erkiadams/LugLaskoHR




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése