2013. március 17., vasárnap

Idei első fotózásom-Várpalota(2013.01.05)

Idén jóval korábban megkezdtem a szezon,mint ahogy azt a korábbi években szoktam.
Várpalotán jártam,ahol a sok látnivalói közül most itt a legérdekesebbről írok kicsivel bővebben,méghozzá a Trianon-Múzeumról.{többi látnivalóért látogasd meg a képgalériámat.}



A múzeumban elsősorban a világháború,és az utána következő időszak tárgyai mustrálhatóak meg,mint például egyenruhák,használati tárgyak,a mindennapi élet dolgai.
Maga az épület is nagyon szép,habár azt most meg nem mondom,illetve írom,hogy fel lett-e újítva,mindenesetre az igaz,hogy nincs vészesen rossz állapotban.
A múzeum elött található egy trinanon-emlékmű,valamint nem messze egy klassz vendéglátóipari-egység is.



A múzeum számomra egyik legérdekesebb kiállítási tárgya látható a jobboldalon,amelyről nekem valamiért egyből az ugrott be,hogy ez lehetett a korabeli catan-telepesei,az akkori magyar gondolatokhoz igazítva :)

Persze,azt nem tudom,hogy mit takar,hogy "valamint kerékpártúra,de ha valaki ezt tudja,és van kedve ugyan irja már meg nekem,hogy ez a része a társasjátéknak mit takar.

Elképzeltem,hogy a játékvégén ez az üzenet volt:"gratulálunk,visszaszerezted Nagy-Magyarországot,így igaz magyar vagy" :D




Ezen a helyen megtalálható még egy népiskola berendezett szobája is,ahol a szintén korabeli tárgyakkal,oktatási eszközökkel találkozhat az oda bevetődő utazó.
Egyébként ez a szoba Klebesberg Kunóról van elnevezve,akiről bővebben itt olvashatsz.



Lesummázva ez város,az említett látnivalón kívül is tartogat felfedezni valót bőven,így ha kedved szottyan egy ilyesfajta kiruccanáshoz,akkor nyugodt szívvel ajánlom,tuti hogy nem fogsz csalódni!

A többi látnivalókról készült sorozat:http://picasaweb.google.com/erkiadams/varpalota













Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése